Vrijwilligers van de maand mei 2021

TCO wordt volledig bemand door vrijwilligers en dat is niet toevallig. Eén van onze huisspreuken luidt: elk lid een vrijwilliger. Wij zijn er van overtuigd dat samen taken oppakken de clubbeleving en sfeer ten goede komen. Daarbij, ook niet geheel onbelangrijk, is dit de enige manier om de contributie laag te houden. Maar wie zijn die vrijwilligers en wat doen ze? Elke maand stellen we één of meerdere vrijwilligers aan je voor in deze nieuwe rubriek. We trappen af met het tuinteam.

Corona of niet, de natuur heeft haar eigen tempo en gaat nooit in lockdown. Nou is ons tennispark fraai aangelegd met prachtig bloeiende perkjes, heggen en bomen. Er is dus altijd iets te doen voor het tuinteam. Naast het tuinteam hebben we ook een aantal vrijwilligers die het gras maaien, zij komen later dit jaar aan bod in deze rubriek. Het geoliede tuinteam wordt aangevoerd door Gerrit Steen en Tunny Rietberg. Laatstgenoemde neemt de communicatie binnen het team voor zijn rekening.

Het tuinteam bestaat zes vrouwen en zeven mannen met groene vingers. Opgeteld kom je met gemak aan 600 jaar flora en fauna kennis. Voor grote verrassingen komt dit team niet gauw te staan met zoveel expertise. Gevraagd naar de kenmerken van een tuinteamlid antwoord Tunny resoluut met: “Zelfwerkzaamheid! Iedereen weet precies wat hij of zij moet doen. Ieder van ons heeft een perkje onder de hoede en kan gaan tuinieren wanneer dat het beste uitkomt. Voor Corona kwamen we met de start van het tennisseizoen in het voorjaar een keer bij elkaar om te bespreken hoe het tuinwerk er voor het komende jaar eruit gaat zien en in het najaar sluiten we af met een gezellige middag. Uiteraard nadat alle werk gedaan is en het park winterklaar is.” Gevraagd naar het wensenlijstje van het tuinteam weet Tunny te melden dat het fijn zou zijn als het bruggetje naar de bossingel gerepareerd kan worden, zodat tuinafval weer veilig de bossingel in gekruid kan worden en een opbergsysteem om het tuingereedschap netjes op te kunnen ruimen en scheiden van het andere gereedschap. Stel, dat jij als lezer hier iets in te kunnen betekenen neem dan contact op met Tunny Rietberg.

Met de teamspirit zit het wel goed, zo goed zelfs dat Frits Koopman, die al jaren geen lid meer is, nog steeds met liefde zijn perkje komt onderhouden. Mocht een van de andere leden om wat voor reden even niet aan schoffelen of snoeien toekomen dan wordt dat door andere teamleden met alle liefde opgevangen.

Nieuwsgierig wie al deze mannen en vrouwen zijn die alles laten groeien en bloeien? De dames zijn: Maria Rietberg, Henny Veraart, Janny Jutten, Anneke Habers, Jenny van Elburg en Neeske de Vries. De mannen van de groene brigade: Jan Eggen, Johan Kampman, Gerard van Dijk, Dick van Elburg, Frits Koopman, Gerrit Steen en Tunny Rietberg. Namens TCO willen wij het gehele team hartelijk bedanken voor alle noeste arbeid die geleverd is en onze complimenten voor de perkjes die er weer pico bello bij liggen.

Op de foto staat een kleine afvaardiging van het tuinteam. Dit om de Covid maatregelen enigszins in acht te kunnen nemen. V.l.n.r: Maria Rietberg, Neeske de Vries, Tunny Rietberg, Gerrit Steen, Janny Jutten en Henny Veraart