Jeugd

Steeds meer kinderen weten de weg naar TCO te vinden en dat is niet gek. Tennis is gewoon eenhartstikke leuke sport.

Het voelt lekker om tegen die tennisbal aan te slaan en heen en weer te rennen op jouw eigen helft van het tennisveld. Punten scoren voelt super, maar ook als dat  niet lukt, blijft tennis een leuk spelletje en je blijft lekker bezig. Bij tennis ben jijzelf namelijk altijd aan de bal. Je hoeft niet in het achterveld te wachten totdat er een keer een bal bij je komt, iedere bal is voor jou, of je maatje als je dubbelspel speelt.

Je hoort wel eens dat tennis geen teamsport is, maar dat is niet waar. Veel van onze (jeugd)leden spelen in teamverband mee in de competitie en ook de tennisles en andere activiteiten op de tennisbaan doe je altijd samen met anderen.

Bij TCO tennissen kinderen van 5 tot 18 jaar. De meeste van hen hebben wekelijks een uurtje tennisles. Deze les wordt gegeven door een tennisleraar van tennisschool Drive uit Dedemsvaart. Hierbij wordt onder andere gebruik gemaakt van Tenniskids. Dit is hét KNLTB tennisprogramma voor kinderen t/m 12 jaar. Met speciale ballen, rackets, banen en oefeningen leert zelfs de jongste jeugd de sport razendsnel te spelen. Kinderen worden direct in een team met leeftijdsgenootjes geplaatst. Zie voor meer info www.tenniskids.nl.

Naast de tennisles organiseert de Jeugdcommissie activiteiten, zodat de kinderen ook buiten de les om enthousiast op de baan staan. De meeste jeugdleden doen mee aan de competitie. Dit betekent dat er gedurende een week of 6 in het voorjaar én in het najaar getennist wordt met een aantal clubgenoten tegen tennissers van andere verenigingen. Echte wedstrijden dus, die steeds maximaal een paar uurtjes in beslag nemen.

Samen genieten van het tennisspel, sportief bezig zijn en een hoop lol maken. Daar gaat het om bij TCO. Als lid van TCO kun je tennissen wanneer je wilt. De ideale sport dus om te doen wanneer jezelf wilt! Het is ook erg leuk om af en toe een balletje te slaan met (tegen!) je moeder, vader, broers of zussen. Dat is weer eens wat anders dan de weekendwandeling door de buurt!

Wil je meer informatie of meteen een keertje vrijblijvend meedoen met een tennisles? Kom naar ons prachtige sportcomplex De Westbroek, neem contact op de de jeugdcommissie of stuur een mailtje naar [email protected]

Zien we je binnenkort een keer op de tennisbaan?