Algemene informatie competitie

Competitie

Veel leden van tennisclub Ommen, spelen ook competitie.  Van recreatief tot meer prestatiegericht, van de jongste jeugd tot veteranen competitie. Er is voor elk wat wils!

Tennis Competitie(s)

De grootste competitie is nog altijd de voorjaarscompetitie, deze gaat de eerste week van april van start en duurt tot begin juni en betekent gemiddeld 7 wedstrijddagen. Er zijn verschillende competitiesoorten nl: Dames-, Heren- en Gemengde competitie.  Naast de voorjaarscompetitie is er ook een najaarscompetitie, het enige verschil is dat je in de voorjaarscompetitie kunt promoveren en degraderen en in de najaarscompetitie niet. Informatie over het aanmelden komen via de nieuwsbrief.

District, regionale en landelijke competitie

De meeste competities worden gespeeld binnen ons district, de provincie Overijssel, regionale competitie dan kun je ook in Drenthe of Groningen spelen of soms ook in Friesland, de landelijke competitie wordt op zondag gespeeld, wat betekent dat je ook buiten Overijssel competitie speelt. De districtscompetitie is zowel doordeweeks als op zaterdag.

Indoorcompetities

Van oktober tot maart is het mogelijk om aan de FTO competitie deel te nemen. Dit is een organisatie buiten de KNLTB om en is ontstaan door een samenwerking van tennishallen in de regio onder de naam Federatie Tennishallen Overijssel. Deelnemen aan deze competitie gaat buiten de Vereniging om en inschrijven kun je zelf doen als team via de site van FTO.

Belangstelling?

Lijkt het je leuk om competitie te gaan spelen en wil je meer informatie,  neem dan contact op met Priscilla of Zwanet via [email protected]. Zij zijn de competitieleiders van onze club en al jaren trouw deelnemer aan de voor en najaarscompetitie.